"It`s funny how hello always ends with a goodbye, it`s funny how good memories can start to make you cry. It`s funny how forever never really seems to last, it`s funny how much you`d lose if you forgot about your past. It`s funny how friends can just leave you when you`re down, it`s funny how when you need someone they`re never around. It`s funny how people change and think they`re so much better, it`s funny how many lies can be packed in one "love letter". It`s funny how people forgive even though they can't forget, it`s funny how one night can contain so much regret. It`s funny how ironic life turns out to be but the funniest part of all, none of that`s funny to me. "

Followers

Friday, May 20, 2011

Ibu~


Orang kata aku lahir dari perut ibu..
Bila dahaga, yang susukan aku.. ibu
Bila lapar, yang suapkan aku..ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu!
Bila bangun tidur, aku cari.. ibu
Bila nangis, orang pertama yang datang ..ibu
Bila nak bermanja… aku dekati ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya ibu
Bila nakal, yang memarahi aku… ibu
Bila merajuk… yang memujukku cuma..ibu
Bila melakukan kesalahan… yang paling cepat
marah..ibu
Bila takut… yang tenangkan aku.. ibu
Bila nak peluk… yang aku suka peluk..ibu

Aku selalu teringatkan ..Ibu
Bila seronok… orang pertama aku nak beritahu… Ibu
Bila bengang.. aku suka luah pada ..Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. “ibuuuuuuuuuuuuu! “
Bila sakit, orang paling risau adalah ..Ibu
Bila nak exam, orang paling sibuk juga Ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu..Ibu
Bila ada masalah, yang paling risau.. Ibu
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. Ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku. . Ibu
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu
Yang selalu berleter kat aku.. Ibu
Yang selalu puji aku.. Ibu
Yang selalu nasihat aku.. Ibu
sy syg ibu ketat2..

Selagi diberi peluang aku akan tros menjaga ibuku sehingga nafasku yg terakhir..

ibu ku yg terbaikk!!



2 comments: